Avantajele si Dezavantajele SRL-ului

E usor de infiintat un SRL. Costurile sunt in medie de 600 lei, adica taxele ce se platesc la Oficiul Registrului Comertului (ORC). E incredibil de greu de desfiintat un SRL. Costurile sunt mult mai mari, iar procedurile de radiere destul de complicate. Asadar, daca vrei sa fi cunoscut ca si patron doar pentru propria imagine, analizeaza-ti din nou optiunile.

my-srl_01

E usor de intretinut un SRL cu activitate, si ne referim aici la faptul ca, in medie, exista doar cheltuieli administrative (contabilitate), si salarii (daca este cazul). Insa daca va hotarati sa inchideti activitatea, deoarece planurile nu au dat rezultatele scontate, veti avea cheltuieli suplimentare. Fie suspendati activitatea firmei (platind taxe la ORC), fie depuneti in continuare declaratii catre institutiile statului in 0 (zero), apeland la contabili care sa intocmeasca aceste documente, si care binenteles, vor fi mai reduse, insa tot contra-cost.
Atentie la actele, documentele, registrele si procedurile ce trebuiesc indeplinite DUPA ce firma este deja infiintata. Nu de alta insa sistemul romanesc se bazeaza pe amenzi, nu pe preventie, si dupa o perioada de functionare nu veti mai stii daca le-ati facut sau nu, iar in caz de control nu puteti antedata anumite proceduri sau acte.
Un contabil este esential! Daca veti avea o legatura profesionala de durata cu acesta, veti observa ca sfaturile lui va vor scuti de multe milioane care se pot plati din neatentie la stat. Insa contabilii nu sunt ca vinul, mai buni pe masura vechimii. Noutatile si modificarile legislative fac din aceasta meserie o adevarata provocare, asadar alegeti foarte atenti viitorul contabil, puneti intrebari si analizati detaliile incluse in raspunsurile primite, nu doar tariful comunicat. Daca scopul tau este sa faci bani, sa aduci plus valoare afacerii tale, scopul contabilului este de a se asigura ca nu vei pierde bani din cauza unor decizii in care nu a existat comunicare cu acesta.