De la angajat la intreprinzator – Cum sa ramai in legalitate?

In zilele noastre, devine o practica frecventa ca un angajat sa se hotarasca sa-si puna bazele propriei afaceri. Iar in momentul in care ne solicita serviciul de infiintari firme, ne dam seama cat de mult risca o buna parte dintre intreprinzatori.

Pentru a nu cadea in ilegalitate si in special pentru a da dovada de fair play fata de compania din care inca mai faci parte pana sa devii propriul tau sef, iti propunem cateva sfaturi indrumatoare.

Iata lucrurile pe care trebuie sa le stii si care te vor feri de un eventual conflict de interese cu intreprinderea la care lucrezi:

Informeaza-te despre politica si principiile companiei

Multe intreprinderi, indiferent de forma juridica, dezvolta o anumita politica, uneori mai mult formala, referitoare la personalul angajat.

Daca in timp ce ai figurat pe lista statelor de plata, nu ai fost sau nu te-ai informat suficient, ar fi cazul sa o faci. Arunca o privire peste contractul / contractele de munca de pana acum si peste eventualele clauze si prevederi, fara sa omiti nici macar un rand.

In caz ca inca esti cuprins de incertitudine, inainte sa te interesezi de infiintari firme, cauta pe cineva din cadrul companiei, in cunostinta de cauza, in masura sa-ti dea raspunsuri avizate. La urma urmei, nimeni nu te va condamna ca vrei sa te informezi si ca te pregatesti sa-ti pui bazele propriului business.

Nu dezvalui si nu te folosi de informatiile confidentiale

Oricare ar fi clauzele incluse in politica vechii companii sau in regulamentul sau intern, este lipsit de etica sa te folosesti de informatiile confidentiale pe care aceasta le detine.

La punctul prezent, nu se pune problema exceptiilor, nici daca vine vorba despre proprietatea intelectuala (brevete, marci inregistrate, drepturi de autor, etc.). In situatia in care folosesti (intamplator sau nu) ori divulgi altora astfel de informatii, se considera furt.

De-a lungul anilor, in tara noastra si nu numai, in instanta, au existat numeroase cazuri pe tema litigiilor. In dosare similare, sunt implicati angajatorii, ce ajung sa le solicite daune considerabile angajatilor, desigur, daca reusesc sa aduca destule dovezi de furt intelectual in fata magistratilor.

Nu ademeni fostii colegi de serviciu in noua ta afacere

De la statutul de subaltern la cel de antreprenor, nu este decat un pas. Dar pana ce serviciile noastre de infiintari firme iti vor fi utile, mai ai de trecut peste o etapa.

cabinet

Se poate sa fii in relatii excelente cu partenerii de ”suferinta” de la locul de munca. Impreuna, ati stabilit conexiuni puternice, care reprezinta atuuri esentiale in caz ca-i doresti alaturi de tine in noua afacere, in calitate de parteneri sau de colaboratori.

Iti sugeram sa te abtii de la activitati de racolare a colegilor de serviciu. Da, se poate ca ei sa plece de buna voie, odata ce li se termina contractul de munca, insa nu-i ademeni cu tot felul de promisiuni mai mult sau mai putin legale.

In istoricul instantelor de judecata, au existat si cauze similare. Insa daca doresti sa previi cheltuielile de judecata costisitoare, incearca sa ramai fair play in raportul cu fostii angajatori, fara sa dai curs relatiilor conflictuale, deloc constructive, dimpotriva.

Daca nu esti sigur ca te afli in legalitate in momentul in care-ti deschizi o societate, iti recomandam sa nu intarzii sa te adresezi specialistilor in servicii contabile si infiintari firme Biroul Contabil.

De la firma de contabilitate vei gasi toate raspunsurile de care ai nevoie.