Planul de afaceri

Un plan de afaceri este un instrument de planificare ce are rolul de a oferi o mai are vizibilitate asupra telurilor si evolutiei unei anumite afaceri. Primele planuri de afaceri au aparut inainte de aparitia computerului, dar rolul si importanta unui plan bine facut este aceeasi si in zilele noastre.

Pentru un plan de afaceri reusit ai nevoie sa realizezi o analiza profunda asupra companiei dumneavoastra. Analiza ar trebuii sa contina: industria, contabilitatea firmei, cresterea istorica si asteptariile pe viitor, cu ajutorul acestei analizei vei putea identifica publicul tinta caruia i se adreseaza compania, urmarind varsta, locatia, puterea de cumparare si ce anume ii face sa cumpere, astfel veti stii exact carui tip de cumparatori sa va adresati.

Concurenta este punctul cheie al unei companii, chiar daca uneori te poate demoraliza in acelasi timp te poate ajuta sa te dezvolti. Poti trece cu usurita peste posibilele probleme daca vei realiza o lista cu acestea. O data cu realizea acestei liste, poti incepe sa faci o descrie a companiei tale, specifica tipul de afacere detinut, fie el un parteneriat, corporatie sau alt tip de companie, de asemenea scrie despre cum vei face fata concurentei, si despre tipurile de servicii oferite.

Descriere amanuntit oferta ta, produsele tale, si mai ales de ce acestea sunt sunt mai bune decat ale concurentei tale. Tot odata mentioneaza metoda de distributie si de promovare a acestora, asa publicul tinta va stii exact unde sa te gasesca si cum sa intre in posesia produselor tale.

birconta

Un punct foarte important este partea de financiara, mai ales in cazul in care doresti finantare, specifica acest lucru in planul tau de afaceri pentru posibili investitori.

Un plan de afaceri complet este acel plan care incepe cu un sumar executiv, un fel de cuprins al intregului tau plan, asta va fi perfect pentru cititorul ocupat, care are nevoie de o anumita informatie dar nu are timpul necesar parcurgerii intregului plan.

Acestia sunt pasii de baza, dar pe langa asta poti adauga grafice, note de subsol, informatii de baza despre compania ta; cum ar fi numarul de angajati, istoricul companiei, si alte detalii care ti se par importante.