Zece tipuri de parteneri care v-ar putea distruge afacerea

Când doriţi să înfiinţaţi o afacere, trebuie să fiţi foarte riguroşi în alegerea partenerilor. Sentimentele şi comportamentele se propagă în societate mai ceva ca virusul gripei. Fiecare persoană optimistă care îşi face loc în viaţa voastră vă determină să fiţi cu 11% mai optimişti, estimează un studiu publicat în revista ”Proceedings of the Royal Society”.

Un singur individ pesimist este necesar pentru a dubla nefericirea cuiva”, se arată în studiul respectiv, citat de entrepreneur.com. Cu puţin „antrenament”, puteţi identifica din timp acele persoane care v-ar putea distruge afacerea, în mod voluntar sau nu. Iată, de cine ar trebui, în consecinţă, să vă feriţi?

„Sirenele”

 „Sirenele” sunt acei oameni care la prima vedere par extraordinari, dar nu fac altceva decât să vă distragă atenţia. Multe din promisiunile viitorului au fost sacrificate în favoarea „sirenelor”. Unii şi-au vândut afacerile pe nimic, pentru a se implica într-o schemă rapidă de îmbogăţire, propusă de „sirene”.

„Ţapul”

„Ţapii” sunt acei oameni carismatici, fermecători, norocoşi, care par că depăşesc orice situaţie. Calităţile lor sunt însă însoţite de defecte majore. Aceste persoane nu sunt ambiţioase şi ştiu să îi convingă pe alţii să ia decizii proaste.

„Elefantul”

„Elefantul” are o memorie de… elefant. „Elefanţii” sunt cei care nu îi lasă pe antreprenori să treacă peste greşelile din trecut. Oricine înregistrează eşecuri, mai ales antreprenorii. Orice greşeală reprezintă, de fapt, o lecţie învăţată. Ca atare, nu trebuie să vă lăsaţi dezamăgiţi de „elefanţi”.

„Hater-ii” sau persoanele stăpânite de mânie

Aceste persoane vor să ajungă în vârful ierarhiei, dar nu şi să muncească în acest scop. Ele preferă să îi înlăture pe ceilalţi prin metode nu tocmai ortodoxe. „Hater-ii” sunt nişte rataţi, dar pot reprezenta o sursă nesperată de motivaţie, pentru antreprenorii care vor să-şi consolideze afacerile.

Narcisistul

Narcisiştii urăsc munca în echipă, deoarece se cred prea buni pentru aşa ceva. Un narcisist v-ar putea încuraja să puneţi imaginea companiei înaintea reputaţiei, un sfat deosebit de nociv. Când demaraţi o afacere, trebuie să fiţi cât se poate de sinceri. Orice încercare de camuflaj nu va folosi nimănui, cel puţin nu pe termen lung.

„Nemesis”

Uneori, suntem nevoiţi să lucrăm cu persoane care nu ne plac. Frecvent, ceea ce nu ne place la alţii are legătură cu ceea ce nu ne place la noi. Singura modalitate prin care antreprenorii pot trece peste acest obstacol este să îndrepte „oglinda adevărului” spre ei, nu spre „nemesis”-ul lor. Un adversar poate deveni şi cel mai bun consilier.

Ares

Ares este zeul grec al războiului. Oamenii de acest gen alimentează conflictul. Ei sunt dependenţi de poveştile melodramatice şi vor iasă câştigători cu orice preţ, chiar şi atunci când nu există o miză clară. Orice încercare de a corecta „Ares-ul din ei” reprezintă o pierdere de timp.

Dionis

Dionis este zeul grec al vinurilor, petrecerilor şi plăcerilor umane. Cei care seamănă cu Dionis caută doar plăcerea vieţii, nu au răbdare şi ar face orice pentru a fi recunoscuţi. Prietenii şi distracţia sunt importante, dar nu mai importante decât o afacere personală.

„Pisica neagră”

Unii oameni reuşesc să salveze afacerile falimentare, în timp ce alţii distrug companii întregi. „Pisicile negre” fac parte din a doua categorie de care trebuie să vă feriţi. Aceşti oameni au un nor negru deasupra lor, oriunde ar merge, sunt ghinionişti, pesimişti şi mereu deprimaţi.

„Pisica grasă”

„Pisicile grase” sunt acele persoane care vor veni într-o companie, vor arunca mulţi bani în jur şi vor face promisiuni extraordinare. Fie că discutăm despre angel-investori sau cei care investesc în capitaluri de risc, aceştia nu doresc altceva decât să obţină controlul asupra entităţilor respective.