De ceva vreme se tot practica sondajele de opinie, aceasta metoda este una destul de veche si este folosita atunci cand unii patroni doresc sa afle anumite lucruri despre afacerea lor. Totusi din aceste tipuri de chestionare am putut observa ca exista mai multe tipuri de patroni, sau mai multe motive de a deschide o afacere.
Multe persoane considera ca daca isi deschid o afacere vor putea trai altfel decat o fac in prezent, deoarece acestia considera ca doar asa isi pot controla veniturile, programul de lucru, mediu sau deciziile, deoarece acestea au fost criteriile de clasificare aceast tip de patroni sunt numiti solicitantii de libertate, cu alte cuvinte ei in schimbul unei mici afacere solicita independenta financiara.
Cu timpul tot mai multi oameni au inceput sa isi deschida afaceri din placerea de a face ceea ce le place, de exemplu un artizan, isi deschide un atelier cu punct de vanzare tocmai din placere, ii place ce poate face si doreste sa arate si altor persoane acest lucru, ei sunt patronii care pot oricand vorbi despre afaceri mici, acesta realizare oferindu-le un puternic sentiment de mandrie .
Proprietarii de afaceri mici, care se încadrează în acest profil vedea proprietate de mici afaceri ca o alegere practică economică. Ei cred că întreprinderile mici sunt mai etice decât mai mari corporaţii şi cred că majoritatea oamenilor ar începe propria afacere, dacă ar putea. Ei au început afacerea lor pentru a aduce ceva nou pe piaţă – ceva nimeni altcineva nu oferă.
Fiecare categorie au reprezentatii lor, dar un lucru este absolut sigur, pentru fiecare tip de patron o mica afacere inseamna independenta financiara, oferindu-le sentimentul de stabilitate, de siguranta asupra viitorului sau, de aceea acestia apeleaza la atfel de sondaje pentru a stabili targetul tinta spre care se indreapta compania lor.